株式会社 日本HP

株式会社 日本HP

Sales Specialist ( Alliance 担当 )

  • 語学(英語)を生かす
  • インセンティブ制度あり
  • 外資系
  • 土日祝日休み
  • 年間休日120日以上
  • フレックスタイム制

HP is a proven leader in personal systems and printing, delivering innovations that empower people to create, interact, and inspire like never before.

We leverage our strong financial position to extend our leadership in traditional markets and invest in exciting new technologies.
HP has an impressive portfolio and strong innovation pipeline across areas such as:

・ blended reality technology - our unique Sprout by HP will change the way people do things
・3D printing
・multi-function printing
・Ink in the office
・tablets, phablets, notebooks
・mobile workstations

We’re looking for visionaries who are ready to make an impact on the way the world works. At HP, the future’s yours to create!

わたしたち日本HPは、イノベーションというDNAを持ち、ご提案するサービスやプロダクトを通して、お客様の生活を豊かにし喜んでいただけることを最大のミッションとしております。

自分が提供するサービスやテクノロジーが市場に大きなインパクトを与え、喜びやソリューションにつながる、信念と情熱にあふれた仕事です。

求人情報詳細

仕事内容 ■Sales Specialist ( Alliance 担当 )

【業務内容】
グローバルパートナーとのアライアンスを締結し、エンドユーザへのPC、プリンターといった弊社のProductを販売するビジネスプランや提案の作成。

Responsibilities:

・Responsible for creating and driving their sales pipeline. Capture leads outside of specialization and use closed-loop lead management to ensure assignment and follow- up by others.
・Maintain knowledge of competitors in account to strategically position HP's products and services better.
・Use specialty expertise to seek out new opportunities and expand and enhance existing opportunities to build the pipeline in and drive pursuit.
・Provide support to Account managers and provide input regarding business development and solution expertise.
・Development of quota objectives and future direction for defined product category.
・Some specialists also responsible for selling outsourcing deals.
・Establish a professional, working, and consultative, relationship with the client, up to and including the C-level for mid-to-large accounts, by developing a core understanding of the unique business needs of the client within their industry.
・May invest time working with and leveraging external partners to deliver sale.
・For Services Consultants: Focus on growing contractual renewals for mid-to-large accounts with more complexity, to higher- total contract-value renewals.
応募条件
必須経験等
学歴大卒以上
詳細事項
経験
■人材要件(いずれかに該当する方は、ぜひ応募ください)

・コンサル経験や、グローバルカンパニーにおいて、アカウント営業やビジネスプランの作成など、10年の業務経験がある方が望ましい。

・SI,システムインテグレーター、Project Managerの経験。

・ITスキルの素養がある方。

・事業部責任者や、C-level、上位層との営業商談経験のある方。

・英語は、TOEIC700目安。上記のJob Descriptionを理解できる方。

・積極的に取り組み、全体把握や、交渉、ビジネスを成功に導く強い意志のある方。

Education and Experience Required:

・University or Bachelor's degree Directly related previous work experience.
・Demonstrated achievement of progressively higher quota, diversity of business customer, and higher level customer interface.
・Extensive selling experience within industry and on similar products.
・Typically 8-12 years of advanced sales experience.
・Project management skills required.
・2-3 years of product sales in the desired specialty.
給与詳細 標準給与体系例:基本給+賞与+セールスインセンティブ+残業手当
※経験や能力等を考慮し、当社規定により優遇いたします
雇用形態 正社員
勤務地 東京都
詳細勤務
条件
勤務地
詳細
株式会社日本HP 大島本社
東京都江東区大島2-2-1
都営新宿線・東京メトロ半蔵門線 住吉駅 徒歩10分
勤務時間9:00~17:30
※フレックスタイム制(コアタイム11:00~14:00)
休日
休暇
週休2日制(土・日)、祝日、5月1日、年末年始、年次有給休暇(初年度13日、翌年度17日)、年間特別(6日)・病気(20日)・慶弔等・社会貢献・リフレッシュ休暇および産前産後休暇、子の看護休暇など
福利厚生等通勤費全額支給、各種社会保険完備、自社健康保険組合、Share Ownership Program(社員持株制度)、退職金、社員のメンタルヘルス・ケアに関する各種取り組み、契約保養所、出産特別休暇、出産手当金、出産育児一時金・附加金、育児休職・短縮勤務制度、介護休職・短縮勤務制度、社会貢献休暇 など
募集の背景 業績好調により組織拡大

企業情報

企業名 株式会社 日本HP
事業内容 PC、プリンティングおよび付随するサービス、ソリューション事業
設立年月日 2014年12月
住所 〒 136-8711
東京都江東区大島2-2-1

応募にあたって

応募方法 応募は下記の「この求人に応募」からお願いいたします。
書類通過された方にのみ、ご連絡いたします。
※場合により書類選考結果のご連絡に3~4週間ほどいただく場合がございます。
お問い合わせ お問い合わせは下記までお願いいたします。
株式会社 日本HP 人事・総務本部 人事部 採用担当
hp.saiyo@hp.com