日本ハネウェル株式会社

日本ハネウェル株式会社

新着Senior Business Consultant

  • 外資系
  • 年間休日120日以上
  • 土日祝日休み
  • 語学(英語)を生かす
  • フレックスタイム制

20階にある当社オフィス内のカフェテリアからの眺めです!

20階にある当社オフィス内のカフェテリアからの眺めです!

フォーチュン100の世界複合企業。サポート体制万全で多様なキャリアが開けています。

The Senior Business Consultant the primary consultant and is the solution expert during the pre-sales and design phase of the sales process.
Working closely with the customer, the Senior Business Consultant will identify business needs and propose solutions of value.
This position is responsible for defining and documenting the proposed Vocollect voice system application(s); and is also accountable to schedule and document the detailed knowledge transfer to the Vocollect Implementation Project Manager of the system that is integrated into the customer’s environment.

求人情報詳細

仕事内容 ・Provides consultative integration and application design input to the prospect or customer. This includes presenting sales demonstrations with a focus on proactive promotion of business case solutions.
・Prepares and validates “Return on Investment” analyses for each project pre-sales and post implementation.
・Participates in joint sales calls with the members of the Vocollect sales team for the purpose of providing technical support.
・Assists with training partners to increase their ability to sell, implement, and support Vocollect solutions.
・Interacts with and inquires business needs from various customer representatives ranging from executives, senior operations management, IT representatives, warehouse operations management, and end-users throughout the pre-sales process.
・Documents the initial system design and application requirements during the presales process; generates the initial system architecture documents; plus working with the Implementation Project Manager (IPM) to obtain the required budgetary estimates relating to New Feature Requests and system change requests.
・Responsible for complex, in-depth technical support and product assistance in the selection portion of the sales process.
応募条件
必須経験等
学歴高専卒以上
詳細事項
経験
・Must possess a college degree or equivalent work experience, a general knowledge of supply chain distribution logistics.
・Three to five years of on-site customer support experience including experience managing multiple, complex projects from start to completion; and 3-5 years in pre-sales support roles and situations related to sales demonstrations, sales meetings, and customer negotiations.
・Demonstrated success in applying various solutions within differing environments.
・Working knowledge of TCP/IP, FTP, DHCP, Telnet, routing, and client/server computing as well as general networking concepts, protocols, and related diagnostic and troubleshooting tools.
・Proven ability to manage projects and to prioritize workloads in a dynamic and progressive work environment.
給与詳細 ※経験、年齢、能力を考慮の上、当社規定により決定いたします

昇給:年1回
※詳細は面接時にご説明させていただきます
雇用形態 正社員
(試用期間:3カ月)
勤務地 東京都
詳細勤務
条件
勤務地
詳細
■東京本社
東京都港区竹芝1-16-1 ニューピア竹芝サウスタワー
勤務時間9:00~18:00 (実働8時間)
※フレックス制度あり
休日
休暇
【年間休日:124日以上】
完全週休2日制(土日祝)、年末年始休暇、年次有給休暇、慶弔・特別・病気休暇
福利厚生等・社会保険完備(健康・厚生年金・雇用・労災)
・通勤手当
・時間外手当
・健保契約保養所利用可能
・退職金制度あり(確定拠出企業年金制度、確定給付企業年金制度)
・団体生命保険制度
・各種研修(新入社員英語管理職経理・財務など)

企業情報

企業名 日本ハネウェル株式会社
事業内容 タービン・衛星通信システムなど航空宇宙産業向け製品、高機能素材・産業向けソフトウェア、環境制御・エネルギー管理システム、センサー・スキャナーを活用した包括的なソリューション・機器の開発・製造など

<4つの戦略事業部(SBG)>
■エアロスペース事業部
・機内空調・与圧&熱制御システム
・コックピット&フライト制御システム
・コネクティビティシステム&コネクテッド・エアクラフトソリューション
・ソリューションマネジメント&ロジスティックサポート
・メカニカルコンポーネント
・ナビゲーションシステム&センサー
・エンジン&補助動力システム
・ランウェイ&フライトセーフティーテクノロジー
・ホイール&ブレーキシステム
・衛星用機器・姿勢制御システム

■パフォーマンス マテリアルズ&テクノロジーズ(PMT)事業部
・高機能繊維&コンポジット
・化学品&電子材料
・コネクテッド・プラント「つながる工場」ソフトウェア
・産業オートメーション&制御、プロセス・運転・操業最適化ソリューション、サイバーセキュリティー
・低GWP(地球温暖化係数)冷媒
・石油&ガスプロセス技術、装置、触媒、サービス
・スマートエネルギー
・特殊フィルム&添加剤

■ハネウェル ビルディング テクノロジーズ(HBT)事業部
・ビル用快適空調制御システム
・火災報知システム
・遠隔医療システム
・スマートシティー向けコマンド&制御システム
・空気&水浄化システム

■セーフティ&プロダクティビティ ソリューションズ(SPS)事業部
・オートメーション&マテハン
・作業用、レジャー&アウトドア用フットウェア
・ガス監視・検知技術
・センサー、スイッチ、スキャンエンジンソフト
・産業/消防向け安全保護具
・データ収集用プリンター、スキャナー、モバイル端末
・ワークフローソフトウェア&モバイルクラウド技術
設立年月日 2004年4月19日
住所 〒 105-0022
東京都港区海岸1-16-1 ニューピア竹芝サウスタワー20階

応募にあたって

応募方法 下記の「この求人に応募」からご応募ください。
書類選考の上、面接日時などの詳細をご連絡いたします。
お問い合わせ 東京都港区海岸1-16-1 ニューピア竹芝サウスタワー20階
日本ハネウェル株式会社 採用担当
E-mail:rabin.mal@honeywell.com

この職種に関連するキーワードから探す