日本ハネウェル株式会社

日本ハネウェル株式会社

新着Enterprise Account Manager

  • 外資系
  • 年間休日120日以上
  • 土日祝日休み
  • 語学(英語)を生かす
  • フレックスタイム制

フォーチュン100の世界複合企業。サポート体制万全で多様なキャリアが開けています。

Honeywell is a Fortune 100 company that invents and manufactures technologies to address tough
challenges linked to global macro trends such as safety, security, and energy. With approximately 122,000 employees worldwide, including more than 19,000 engineers and scientists, we have an unrelenting focus on quality, delivery, value, and technology in everything we make and do.
Honeywell Safety & Productivity Solutions is one of the five Strategic Business Units (SBU) within the
company which acts as an independent business unit focusing on connected workers’ solutions in terms of safety and productivity.
The SPS has a wide range of products and solutions such as bar-code Scanners, Label Printers, software and connected solutions that improve productivity, workplace safety and asset performance for our customers across the globe. We deliver on this promise through industry-leading mobile devices, software, cloud technology and automation solutions. We have a top-ranked global market share. More information on our productivity business can be obtained from the following website :
https://www.honeywellaidc.com/en

The North Asia Region (Japan and South Korea) has been growing its business over the last several years and continue to grow further as the demand for safety and productivity continue to increase. This position plays a key important role to drive the business and the organization within the Productivity Products and Solutions space.

求人情報詳細

仕事内容 ■エンタープライズ アカウント マネージャー

<業務内容>
エンタープライズ アカウントマネージャー(営業)として日本市場におけるSPSビジネスの拡大に努めていただきます。
SPS商品(ハンディーターミナル、バーコードスキャナー、ラベルプリンター)の拡販に取り組んでいただきます。特にハンディーターミナルの日本国内事業の立ち上げに関しては中心的な役割を担っていただきます。
大手エンドユーザー、SIパートナー、販売店に対して直接コンタクトいただき顧客開拓、案件開拓をしていただきます。
SIパートナー、販売店との協業関係を強化し販売する仕組みを構築していただきます。
お客様への提案に当たってはSIパートナーと協業しソリューションとしての提案を行います。
国内の市場情報を工場、開発、商品企画部門にフィードバックし新商品への反映を促します。

・As enterprise account manager, this individual will be responsible for expanding Honeywell productivity solution business in Japan market.
・This individual will be responsible for increasing sales of productivity products (Handy Terminal, Barcode Scanner, Industrial Printer), which Honeywell is one of leading brand in global, to industrial customer (logistics, manufacturing, retail etc.). Especially he will perform the key role in Handy terminal business in Japan.
・Develop the project and customer by contacting Large account, SI partner and reseller directly.
・Create the sales infrastructure by making good relationship with SI partner and reseller
・Corroborate with partners and make solution proposal using Honeywell products to customer.
・Improve existing products by providing Japanese market information to factory, R&D and Product marketing in global.
応募条件
必須経験等
学歴高専卒以上
詳細事項
経験
<要件>
・最低3年間ハンディーターミナルの営業経験を持つこと。
・SI (System Integrator)または ISV (Independent Software Vendor)経由または紹介で販売している。
・直接ハイタッチで大手顧客へプロモーションを行っている。
・コンサルティング営業の経験・実績がある。
・自ら考え行動できること。協調性をもち組織を動かすことでビジネスを進められること。
・目標の達成のために執念を持って取り組めること。
・顧客、パートナーと友好な関係を築けること。
・外交的であること
・優れたコミュニケーション能力を備えていること。英語でのコミュニケーションが可能であること(主に読み書き、TOEIC600点以上)。

・A minimum of 3 years of experience in a sale of Handy terminal thru SI or ISV (Independent Software Vendor )
・Do a promotion for large customer with high touch.
・Consulting sales experience
・A self-starter and team player who can work with both internal and external party to articulate the solutions and build business case proposals our customer.
・Have a passion to achieve target .
・Make good relationship with end users and partners.
給与詳細 想定年収:800万~1000万円
※経験、年齢、能力を考慮の上、当社規定により決定いたします

昇給:年1回
※詳細は面接時にご説明させていただきます
雇用形態 正社員
(試用期間:3カ月)
勤務地 東京都
詳細勤務
条件
勤務地
詳細
■東京本社
東京都港区竹芝1-16-1 ニューピア竹芝サウスタワー
勤務時間9:00~18:00 (実働8時間)
※フレックス制度あり
休日
休暇
【年間休日:124日以上】
完全週休2日制(土日祝)、年末年始休暇、年次有給休暇、慶弔・特別・病気休暇
福利厚生等・社会保険完備(健康・厚生年金・雇用・労災)
・通勤手当
・時間外手当
・健保契約保養所利用可能
・退職金制度あり(確定拠出企業年金制度、確定給付企業年金制度)
・団体生命保険制度
・各種研修(新入社員英語管理職経理・財務など)

企業情報

企業名 日本ハネウェル株式会社
事業内容 タービン・衛星通信システムなど航空宇宙産業向け製品、高機能素材・産業向けソフトウェア、環境制御・エネルギー管理システム、センサー・スキャナーを活用した包括的なソリューション・機器の開発・製造など

<4つの戦略事業部(SBG)>
■エアロスペース事業部
・機内空調・与圧&熱制御システム
・コックピット&フライト制御システム
・コネクティビティシステム&コネクテッド・エアクラフトソリューション
・ソリューションマネジメント&ロジスティックサポート
・メカニカルコンポーネント
・ナビゲーションシステム&センサー
・エンジン&補助動力システム
・ランウェイ&フライトセーフティーテクノロジー
・ホイール&ブレーキシステム
・衛星用機器・姿勢制御システム

■パフォーマンス マテリアルズ&テクノロジーズ(PMT)事業部
・高機能繊維&コンポジット
・化学品&電子材料
・コネクテッド・プラント「つながる工場」ソフトウェア
・産業オートメーション&制御、プロセス・運転・操業最適化ソリューション、サイバーセキュリティー
・低GWP(地球温暖化係数)冷媒
・石油&ガスプロセス技術、装置、触媒、サービス
・スマートエネルギー
・特殊フィルム&添加剤

■ハネウェル ビルディング テクノロジーズ(HBT)事業部
・ビル用快適空調制御システム
・火災報知システム
・遠隔医療システム
・スマートシティー向けコマンド&制御システム
・空気&水浄化システム

■セーフティ&プロダクティビティ ソリューションズ(SPS)事業部
・オートメーション&マテハン
・作業用、レジャー&アウトドア用フットウェア
・ガス監視・検知技術
・センサー、スイッチ、スキャンエンジンソフト
・産業/消防向け安全保護具
・データ収集用プリンター、スキャナー、モバイル端末
・ワークフローソフトウェア&モバイルクラウド技術
設立年月日 2004年4月19日
住所 〒 105-0022
東京都港区海岸1-16-1 ニューピア竹芝サウスタワー20階

応募にあたって

応募方法 下記の「この求人に応募」からご応募ください。
書類選考の上、面接日時などの詳細をご連絡いたします。
お問い合わせ 東京都港区海岸1-16-1 ニューピア竹芝サウスタワー20階
日本ハネウェル株式会社 採用担当
E-mail:rabin.mal@honeywell.com