オートデスク株式会社

オートデスク株式会社

Partner Enablement Success Manager

  • 中途入社5割以上
  • 外資系
  • シニア歓迎
  • ストックオプションあり
  • 語学(英語)を生かす
  • 自社サービス製品あり

お客様のビジネスに貢献することができるお仕事です。

お客様のビジネスに貢献することができるお仕事です。

Partner Enablement Success Manager

The Partner Eneablement Success Manager will be accountable for delivering world class support to Autodesk's top tier service partners in our named accounts. Specifically, this position is responsible for building long-term relationships with new and existing partners by being attentive to their immediate needs and leveraging appropriate company resources to address how partners can better interact with their customers using Autodesk technology products. The partner Success Manager's involvement with the partner will encompass the entire lifecycle of the relationship - beginning with the initial on-boarding and carry through to building a long-term relationship. The Partner Success Manager will work both independently and in concert with the Autodesk Customer Success team including Solution Executives, Sales, Partner Enablement team, Partner Coaches and technical support team. Together, these teams are responsible to ensure partnership longevity, quality delivery of services, systematic growth of partner service business, and achievement of Autodesk adoption targets and KPI’s.

求人情報詳細

仕事内容 ■Partner Enablement Success Manager

Help Partners Accelerate adoption of new solutions by helping prioritize projects and support activities that deliver the best ROI within the shortest timeframe

Continue to work on process for using Partners, when to engage and who to call in year one of program

Work with Solution Executives and Sales team to align the right partners with the right services opportunities based on account needs and partner capabilities.

Take lead on defining governance plan, establishing teaming agreements, non-disclosure agreements, and partner contracts as needed.

Assist in helping our Partners develop a business plan and strategic roadmap/Customer Success Plan for their key Customers to ensure the successful and broad adoption of Autodesk solutions

Consult with Partner on their opportunity pipeline, providing leads, working opportunities, and monitoring progress.

Monitor program effectiveness with Partners and with our Partner’s Customers and make recommendations for change as needed
Conduct Quarterly and Annual Business Reviews.

Actively involved in developing, administering and responding to partner and partner customer's satisfaction surveys on a regular basis.
応募条件
必須経験等
学歴不問
詳細事項
経験
10+ years of Customer and Service Partner facing roles and experience in managing Service Partner programs from ideation, to execution, to effectiveness analytics

Demonstrated experience in presenting, advocating and streamlining the relationship between Software Vendor and Strategic Service Partners

Proven experience working in a high-paced environment and known as a leader who focuses on outcomes to drive the business requirements

You are a self-starter that thrives in the face of challenge. You are relentless in clearing obstacles with a resourceful and collaborative approach to problem-solving

You are experienced at leveraging a combination of industry knowledge, business strategy expertise, consulting expertise, and account management to influence Partners
給与詳細 年収800万円以上
※前職や経験を考慮の上、社内規定により決定します
※インセンティブ制度もあります
雇用形態 正社員
勤務地 東京都
詳細勤務
条件
勤務地
詳細
【本社】
〒104-6024
東京都中央区晴海 1-8-10
晴海アイランド トリトンスクエア
オフィスタワーX 24F
勤務時間9:00~17:30(休憩1時間含む)
※在宅勤務制度あり
休日
休暇
●年間休日120日以上
●完全週休二日制(土・日)
●祝日
●年末年始休暇(7日)
●GW休暇
●有給休暇
●慶弔休暇
福利厚生等●各種社会保険(雇用・労災・健康・厚生年金)
●社員持株
●退職金制度
●私服勤務可
募集の背景 グローバルでアメリカに次いで2番目に大きいジャパンマーケットを中心に契約関係を担っていただく方を増員です。APACの他の地域も担当いただき、キャリアアップを図ることが可能です。

企業情報

企業名 オートデスク株式会社
事業内容 オートデスクは、3D 技術を使ったデザイン・設計、エンジニアリング、エンターテインメント向けソフトウエアのリーディング企業です。1982 年に AutoCAD を発売して以来、さまざまな 3Dソフトウエアを世界に提供しています。

製造、建築、土木インフラ、CG/映像などの分野の設計者やデザイナーは、新しい作品や物を実際に作る際に、そのアイデアをコンピューターでデザイン・設計、可視化、シミュレーションします。オートデスクのソフトウエアは、私たちが日常で使用している様々なプロダクト、ヒット映画のビジュアルエフェクト、3DゲームやVRのコンテンツやアニメのキャラクター製作、エネルギーを自ら作るビル、電気自動車、スマートフォンなど、私たちの生活を豊かにする「ものづくり」やよりよい世界を作るために活用されています。
設立年月日 1985 年 4 月 1 日
住所 〒 104-6024
東京都中央区晴海 1-8-10 晴海アイランドトリトンスクエア オフィスタワーX 24F

応募にあたって

応募方法 Web履歴書による書類選考
面接(1~2回)
内定
お問い合わせ 本社:
〒104-0053
東京都中央区晴海1-8-10
晴海アイランド トリトンスクエア オフィスタワーX 24F
担当採用担当
TEL03-6221-1926

この職種に関連するキーワードから探す