オートデスク株式会社

オートデスク株式会社

Legal Contract Specialist, APAC

  • 中途入社5割以上
  • 外資系
  • シニア歓迎
  • ストックオプションあり
  • 語学(英語)を生かす
  • 自社サービス製品あり

グローバルチームの一員としてご活躍ください

グローバルチームの一員としてご活躍ください

Autodesk is seeking an experienced contract professional who will be responsible for drafting, negotiation, structuring, translation and/or administration of contractual documents with customers

This role will be focused on the contractual support of Autodesk’s major accounts and consulting business, channel sales business, procurement agreements, sponsorship and marketing related agreements, NDA’s and other commercial contracts.

求人情報詳細

仕事内容 ■Legal Contract Specialist, APAC

- Identifies business objectives of direct sales / licensing / consulting transactions, related issues, and facilitates risk/benefit analysis
- Reviews, drafts, translates and negotiates major account agreements, consulting agreements, special licensing, non-disclosure agreements, terms and amendments for customers in Japan
- Drives contract life-cycle from drafting through completion of the negotiation process, and/or contract execution
- Manages contract templates, contract change control process, revenue stamp and related correspondence requiring legal input
- Drafts, manages, distributes, responds to, or analyzes request for information, proposals and quotations or customer terms and conditions as needed
- Prepares contracts for internal review and approval and ensures compliance with company policies as well as applicable laws or regulations
- Translates complex commercial/legal scenarios into simple language and action plans
- Fluency and prior work experience in both English and Japanese languages is required
応募条件
必須経験等
学歴不問
詳細事項
経験
- 3 years relevant professional experience, preferably as a contract specialist in US or with a foreign company‘s subsidiary in Japan and in the IT or software industry
- Demonstrate good information gathering, analytical, drafting and negotiation skills (both verbally and written)
- Demonstrate flexibility and the ability to collaborate and influence others
- Be able to manage multiple priorities, work efficiently under pressure, seek appropriate supervisory input where needed, and consistently meet tight deadlines
- Be able to communicate efficiently and work with business representatives at all levels of seniority
- Be able to work independently as well as under the supervision of lawyers in the APAC region
給与詳細 年収700万円以上
※前職や経験を考慮の上、社内規定により決定します
※インセンティブ制度もあります
雇用形態 正社員
勤務地 東京都
詳細勤務
条件
勤務地
詳細
【本社】
〒104-6024
東京都中央区晴海 1-8-10
晴海アイランド トリトンスクエア
オフィスタワーX 24F
勤務時間9:00~17:30(休憩1時間含む)
※在宅勤務制度あり
休日
休暇
●年間休日120日以上
●完全週休二日制(土・日)
●祝日
●年末年始休暇(7日)
●GW休暇
●有給休暇
●慶弔休暇
福利厚生等●各種社会保険(雇用・労災・健康・厚生年金)
●社員持株
●退職金制度
●私服勤務可
募集の背景 グローバルでアメリカに次いで2番目に大きいジャパンマーケットを中心に契約関係を担っていただく方を増員です。APACの他の地域も担当いただき、キャリアアップを図ることが可能です。

企業情報

企業名 オートデスク株式会社
事業内容 オートデスクは、3D 技術を使ったデザイン・設計、エンジニアリング、エンターテインメント向けソフトウエアのリーディング企業です。1982 年に AutoCAD を発売して以来、さまざまな 3Dソフトウエアを世界に提供しています。

製造、建築、土木インフラ、CG/映像などの分野の設計者やデザイナーは、新しい作品や物を実際に作る際に、そのアイデアをコンピューターでデザイン・設計、可視化、シミュレーションします。オートデスクのソフトウエアは、私たちが日常で使用している様々なプロダクト、ヒット映画のビジュアルエフェクト、3DゲームやVRのコンテンツやアニメのキャラクター製作、エネルギーを自ら作るビル、電気自動車、スマートフォンなど、私たちの生活を豊かにする「ものづくり」やよりよい世界を作るために活用されています。
設立年月日 1985 年 4 月 1 日
住所 〒 104-6024
東京都中央区晴海 1-8-10 晴海アイランドトリトンスクエア オフィスタワーX 24F

応募にあたって

応募方法 Web履歴書による書類選考
面接(1~2回)
内定
お問い合わせ 本社:
〒104-0053
東京都中央区晴海1-8-10
晴海アイランド トリトンスクエア オフィスタワーX 24F
担当採用担当
TEL03-6221-1926

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