Channel Support Account Manager (CSAM)

Apple Japan 合同会社 企業情報

  • 外資系
  • 働くママ在籍
  • 土日祝日休み
  • 中途入社5割以上

Apple Japan 合同会社

Imagine what you could do here! Join the CSAM team, and experience a dynamic environment working with both reseller partners and cross function team to contribute to our multi-billion dollar business

The Channel Support Account Manager (CSAM) team, is the heartbeat of Operations at Apple. Experience the best of both worlds, working with our external Reseller Partners as well as working closely with the best minds within other functions of Operations, Sales, and Finance. The CSAM team works in a dynamic environment as we engage our Reseller Partners in Collaborative Planning, Forecasting & Replenishment (CPFR). Our Reseller Partners which contribute to our multi billion dollar Channel business include Telco, Reseller and Distributor routes-to-market.

求人情報詳細

仕事内容 ■Channel Support Account Manager (CSAM)

As a CSAM, you are the key operations interface with Apple’s Reseller Partners and will be focused on collaborating with major channel partners to ensure that the supply chain is being run as efficiently as possible, in order to maximise sell through across the fastest growing region globally.

This role has a wide range of responsibilities that are focused on daily Account Management, directly deal with Sales and Partners. The role requires you to be self motivated and has a passion to resolve operational issues in an efficient and effective manner to help bring the products to the right place at the right time to maximise Sell Through (end customer demand).

You will be required to handle both Sales and partners’ escalation. Other responsibilities include explaining the Operations scorecard performance and Senior executives reporting. You will also be expected to lead new product briefing with Sales and ensure launches are flawlessly executed through planning and stitching the cross functional team where needed.

You will lean on a strong business insight to influence and motivate partners to place order and influence internal stakeholders to plan supply timely to achieve exceptional customer experience and deliver on key financial performance.
応募条件

学歴

大卒 以上

対象となる方

・Strong Analytics - must be able to influence through numbers.
・Ability to establish relationships within and outside of Apple
・Excellent presentation and communication skills to influence all levels of organization both internal and external
・Flexibility to adapt to fast-moving and rapidly changing environments.
・Ability to deliver quality work to tight deadlines
・Capacity to thrive in an environment where accountability without control is prevalent
・Drive innovation in Supply chain - keeping one eye on customer experience and other on cost
・Willingness for business travel is expected
・Experience in Operations / Supply Chain / Sales Planning / Account Management / Business Planning
・Excellent business communication and presentation skills in Japanese and English.
給与詳細 経験、能力に応じて優遇します。
雇用形態 正社員
(試用期間3ヶ月)
勤務地 東京都
勤務地詳細 本社(東京都港区六本木 六本木ヒルズ)

●本社アクセス
東京メトロ 日比谷線「六本木駅」1C出口 徒歩0分(コンコースにて直結)
都営地下鉄 大江戸線「六本木駅」3出口 徒歩4分
都営地下鉄 大江戸線「麻布十番駅」7出口 徒歩5分
東京メトロ 南北線「麻布十番駅」4出口 徒歩8分
勤務時間 9:00~17:30
休日休暇 完全週休2日制(土・日)
祝日
年末年始休暇
夏季休暇(5日間)
年次有給休暇(初年度12日)
私傷病休暇
産休・育児・介護制度
福利厚生等 交通費全額支給
各種社会保険完備
確定拠出年金制度
健康管理プログラム(フィットネスクラブ補助金支給など)
保養施設
会社加入保険
資産形成援助など

募集の背景

組織強化のため採用活動を行っています。
さらなる事業拡大のための人材募集です。
モチベーションが高く、積極的に変革を起こしていきたいという方を募集します。

企業情報

企業名 Apple Japan 合同会社
事業内容 Mac、iPodに代表されるアップル社製コンピュータや周辺機器、各種アプリケーションソフトの輸入販売・研究開発

【事業所】
●本社(東京都港区六本木)
●直営店Apple Store(銀座、川崎、京都、新宿、丸の内、渋谷、名古屋栄、表参道、心斎橋、福岡)
設立年月日 1983年6月21日
住所 〒 106-6140
東京都港区六本木6丁目10番1号 六本木ヒルズ

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応募にあたって

応募方法 下記の「この求人に応募する」からご応募ください。書類選考の上、こちらからご連絡申し上げます。
※応募の秘密厳守します。
※応募書類はご返却できませんので、予めご了承ください。

▼Web履歴書による書類選考
▼個別面接
※選考期間は約1ヶ月を予定しています。
ただし面接スケジュールや応募状況によって異なります。
お問い合わせ 〒106-6140
東京都港区六本木6丁目10番1号 六本木ヒルズ
Apple Japan合同会社 人事部 採用担当

E-MAIL/aj.saiyo@apple.com

Channel Support Account Manager (CSAM)

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