新着

ADAS Test & Validation Engineer

求人会社名 : コンチネンタル・オートモーティブ株式会社

求人ID : NJB1103766

  • エージェント取り扱い求人
  • 外資系
  • 従業員1000名以上
  • 語学(英語)を生かす
  • 土日祝日休み
  • 年間休日120日以上

募集要項

仕事内容 The System & Vehicle Test Engineer for Advanced Driver Assistance Systems has to ensure that our products meet customer & internal requirements.
He or she needs to plan, specify and execute tests mainly in Japan which are according to the Continental development process.
Our customers operate globally using Continental's cutting edge technology and functions therefore also test drives are conducted around the world.

You need to:
> Plan, conduct and evaluate Vehicle & System Tests for new Algorithms and Functions
> Analyse, specify and adopt test scenarios from new regulations and standards
> Drive Test Vehicles in public road or test track situations
> In‐Vehicle or offline Test data processing and evaluation
> Develop new and maintain existing Bench Testing, Hardware in the Loop and similar automated Test Setups
> Document & present test results and test reports internally and to our customers
応募資格 Mandatory:
> fluent Japanese (NLPT 1 or 2)
> Drivers License for Japan and sufficient driving capability mandatory
> clear VISA Status with work permit for Japan
> Highly motivated to learn and understand how systems work
> pro‐active attitude towards newest technology and functions
Recommended:
> Good communication skills in English
> Automotive experience
Preferred:
> Test Experience
> Vehicle Test & ADAS Experience
勤務地 神奈川県
勤務時間 9:00~18:00フレックス制度あり コアタイム10:00‐15:00
年収・給与 600万円~950万円
待遇 【通勤交通費】
全額支給
【保険】
労災保険 雇用保険 厚生年金 健康保険
【待遇・福利厚生】
確定拠出年金制度(マッチング拠出制度あり) 各種研修制度あり、パッケージ型福利厚生アウトソーシングサービス(WELBOX)、財形制度、慶弔災害見舞金制度
休日・休暇 【年間休日】
121日
【休日】
完全週休二日制
完全週休二日制 年間休日: 121日(2018年) 有給休暇: 初年度14日(1ヶ月目~)※日数は入社時期により変動致します

雇用区分 無期雇用

求人会社概要

求人会社名 コンチネンタル・オートモーティブ株式会社
設立 36861
資本金 53億67万1000円
従業員数 1200名
概要 ■業界内でのポジショニング
ドイツ本国のコンチネンタルAGは、「足回り部品」といわれるタイヤ、パワートレーン、ブレーキが主軸。世界自動車部品メーカーランキングでは、常にトップ5にランクインする実力。一方、日本ではコンチネンタルオートモーティブ社として、ブレーキシステム関連を中心に事業を展開。ブレーキシステム関連での主な競合はボッシュ(独)、TRWオートモーティブ(米)、ブレンボ(伊)。国内メーカーは、デンソー、アイシン精機、曙ブレーキなどがある。
■注力事業
最近は話題の「ADAS=安全運転支援システム」の開発に注力。
特筆すべきは、トヨタセーフティセンスにグループ内D社ではなくコンチネンタルのADASが採用されたこと。業界を驚かせたビッグニュース。
センサー+カメラで障害物の認知、連動したブレーキシステム、挙動制御システム(ハンドルを自動で操作し障害物を避ける)など、国内完成車メーカーからも引合いが多い。

【売上構成比】
○組織構成
コンチネンタルオートモーティブ株式会社
・Chassis&Safety
 ‐VED Vehicle Dynamics (電子制御ブレーキを中心に、車体制動制御の開発)
 ‐HBS Hydraulic Brake Systems(ディスクブレーキ、電動パーキングブレーキの開発)
 ‐PSS Passive Safety & Sensorics (エアバッグECU/センサー、スピードセンサー、その他各種センサー)
 ‐ADAS Advanced Driver Assistance System

コンチネンタルオートモーティブジャパン株式会社
・Interior
 ‐Instrumentation &Driver HMI (計器&ドライバーHMI)
 ‐Infotainment & Connectivity (インフォテインメント&コネクティビティ)
 ‐Body & Security (ボディ&セキュリティ)
 ‐Commercial Vehicles & Aftermarket (商用車&アフターマーケット)
・Powertrain
 ‐Engine Systems (エンジンシステム)
 ‐Transmission (変速機)
 ‐Sensors & Actuators (センサーとアクチュエータ)
 ‐Fuel…
業種 自動車・自動車部品・輸送用機器

この求人の取扱い紹介会社

株式会社 ジェイ エイ シー リクルートメント (東京/北関東/横浜/静岡/名古屋/京都/大阪/神戸/中国)

株式会社 ジェイ エイ シー リクルートメント(東京/北関東/横浜/静岡/名古屋/京都/大阪/神戸/中国)

この職種に関連するキーワードから探す