キャリア・デベロプメント・アソシエイツ株式会社(東京本社)

キャリア・デベロプメント・アソシエイツ株式会社 (東京本社)

担当コンサルタント

岡崎 和也
(オカザキカズヤ)

東京本社

コンタクトセンターメンバー(コールセンター)Dealer & Customer Service Center member

求人会社名 : 会社名非公開

求人ID : okazaki731

  • 外資系
  • 土日祝日休み
  • フレックスタイム制
  • 勤務地限定
  • 語学(英語)を生かす
仕事内容 ドイツの自動社会社の金融子会社として、リース、割賦関連の契約手続きに関するお問い合わせや、販売店から寄せられる商品販売に関する相談を受けるなど、コールセンター業務をお任せ致します。

業務内容/Job Description
1) コールセンターでの電話対応
自動車販売店並びにユーザーからの電話問い合わせに対応
2) 中途解約に関する業務
上記電話業務の中で、リースの中途解約問合せがあった場合の調整、書類作成等。
3) 契約内容変更や承継に関する業務
上記電話業務の中で、リースの顧客属性変更の問い合わせに対する調整、書類作成等。
4)助成金に関する業務
助成金対象のリース案件に関し、問い合わせ対応や書類作成

Job Descriptions

1. Lease/Loan Inbound/Outbound Call handling
- General inquiries and consultation for technical knowledge on
Finance product program
Finance campaign
Demo-car, DAI Group/Dealer Employee Lease
Lease calculation method
Finance contract documents
Legal legislation of finance business
Anti-Money Laundering Law
System related (COS, HP etc.)
- Receiving credit applications and providing result feedback for approvals with conditions
or rejection cases
- Provide instructions on how to use JPOS to dealer sales
- Provide guidance of Lease / Loan overall processes and procedures in overall contract origination and contract management
- Follow up call on Contract origination procedure, missing documents, disbursement payout and etc.

2. Lease contract Change management
- Receive contract change requests and align with contract administration team in creating
and managing documents
- Provide guidance of contract transfer to third party
- Receive early termination quotation requests and check on legal compliance and others
including Government subsidy, lease replacement vehicle and etc.

3. Complaints management
- Negotiate and respond to 1st level (not critical), 2nd level (critical) and 3rd level
complaints (most critical) and relay to the appropriate levels with speed and accuracy

4. Administrative tasks
- Participate in internal meetings about issues among related functions in daily operations
- Clerical work in daily quotation operations
- Scan Contract related documents
応募資格 募集条件/Qualifications

必須/Required
1) 四年制大学卒以上
2) コールセンターでの実務経験

尚可/Preferred
1) オートリース業界での実務経験
2) 自動車業界/金融業界での勤務実績

必要スキル
1) PCスキル(Excel, Word 中級)
2) 英語(TOEIC 700点以上) 読み・書き・会話 (ビジネスレベル)

Qualifications

Education & Work experience

・Work experience: At least 5 years’ experience in finance company
・Customer oriented: Capable in responding to daily calls with "Customer care" concept and cooperating with customers/dealers to improve CSI/DSI
・Education: Bachelor degree in university or equivalent
・Japanese: Native Level
・English: Business Level (TOEIC 700)

Technical Knowledge
・Comprehensive knowledge of finance business
・Basic knowledge of vehicle industry, dealer sales and Shinpan's operation
・High communication skills to manage 1st level complaints

Competencies
・Good Customer-oriented communication and response on daily operations
・Good ability to respond all inquiries from customer/dealer with quick and precise understanding
・High level of concentration on customer care concept in daily Inbound/Outbound call handling
・Capable of remaining calm and sustaining in variety of inquiry cases with customer and dealer
年齢 28歳~48歳まで
【年齢制限理由】
技能等の継承の観点から特定の職種において労働者数が相当少ない特定の年齢層に限定するため
勤務地 東京都
品川区
勤務時間 フレックスタイム制(標準的な時間は9:30-18:00)

Working hour
Flextime (Main working time: 9:30 - 18:00)
年収・給与 400万円~570万円
400 ~ 570万円程度(時間外勤務手当を除いた年収概算)
賞与年2回、通勤手当、時間外手当
各種社会保険完備他
待遇 正社員

Hiring status
Permanent Employee
休日・休暇 完全週休2日制(土・日)、祝日、年末年始、年間休日121日、年次有給休暇、

求人会社概要

求人会社名 会社名非公開
設立 1986年
資本金 156億円
従業員数 481名
概要 ドイツの自動車会社の日本現法
事業内容:自動車とその関連製品の輸入・販売およびサービス
業種 その他金融 自動車・自動車部品・輸送用機器

この求人の担当コンサルタント

担当コンサルタント詳細

  • 金融
  • 土/日でも面談可能
  • 夕方以降に面談可能
  • 英文レジュメ対応可
  • 事務・管理・企画
  • 金融・不動産
  • 建築・土木・施工管理関連

岡崎 和也 (オカザキカズヤ)

コンサルタント歴 : 10年

性別 : 男性

得意分野

金融 外資系銀行 / 日系銀行 / アセットマネジメント / 不動産金融 / 外国為替営業 / トレードファイナンス / バックオフィス(銀行・証券決済等) / CRO / CFO