ヨーロッパ最大手の金融グループの大阪オフィスで当局報告及びデータ管理の担当者

求人会社名 : 会社名非公開

求人ID : 020

  • エージェント取り扱い求人
  • 外資系
  • 勤務地限定
  • 語学(英語)を生かす

募集要項

仕事内容 ヨーロッパ最大手の金融グループの大阪オフィスで当局報告及びデータ管理の担当者を募集しております。

英語で恐縮ですが、以下が職務要項になります:

当局報告及びデータ管理担当者、大阪事務所勤務

当局報告(Regulatory Reporting)
Create and submit regulatory reports for Ginko and Shoken to regulators.
・ Enhance and perform 2nd level control for generated reports
・ Perform necessary trend analysis and when there are abnormality in figures escalate appropriately
・ Understands purpose of reports from regulators perspectives and when required respond to ad-hoc queries.
・ Create schedules/plans for creation/validation of reports and follow up with necessary stakeholders to ensure reports to be submitted in time.
・ Check regulatory updates and assess the impact to regulatory reporting
・ When business determines new activities assess the impact to regulatory reporting
・ Capable of providing business requirements for regulatory reports to technology group so that BNPPs system can produce appropriate reports
・ Liaise with business and operation group who are source of reporting to ensure team understands the purpose of

データ管理
・ Set up and maintain client and product static data
・ Validate requests properly to ensure necessary information is obtained to set/up maintain static
・ Review dormant, expired, static and reduce unnecessary data
・ Understands the fields setting up and potential impact of each fields to down stream
・ Is able to describe business requirements to IT group in case there are new type of product/clients
・ When new/change of regulations / business come in assess the impact to client and product static
・ Understands the urgency of requests and process and prioritize task accordingly
・ Supervise outsourced activities properly and escalate any risk to management
・ Generation of bank statements for Ginko clients.
・ Generation of periodical customer statements for Ginko clients.
・ Client management for their queries
・ “Anti-Money Laundering / Financial Sanctions (“AML/FS”) related duties

応募資格 応募資格
1. 日常会話レベルの英語力
2. 銀行あるいは証券会社での管理部門・事務部門経験者
3. 当局への報告書類の作成経験
4. PCスキル、特にExcel
5. 証券外務員資格があれば尚良し
勤務地 大阪府
北区中之島
勤務時間 8:45~17:00
年収・給与 600万円~800万円
給与等
1. 基本給は600万円600~800万円レンジ+ボーナス(評価による)
2. 正社員採用
3. 急募
4. 勤務先は大阪
待遇 試用期間3ヶ月

求人会社概要

求人会社名 会社名非公開
概要 同社はMoody’sでAA格付けの優良金融グループです。
日本の陣容はグループ全体で約800名で、その内証券は600名、銀行は約150名、資産運用会社が約50名です。大阪オフィスは証券及び銀行部門の事務部門のみです。約10名のスタッフが勤務しております。
業種 銀行(都市・信託・信金・信組) 証券会社

ヨーロッパ最大手の金融グループの大阪オフィスで当局報告及びデータ管理の担当者

この求人の取扱い紹介会社

株式会社ASコンサルティング (本社)

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